Hej. Ni är det helg. Jag har varit mina två timmar i skolan. Så fina människor! Jag förstod inte mycket på lektionen men nu har jag en hel helg på mig att försöka (och förhoppningsvis lyckas) med att översätta två av La Fontaines fabler.

Jag har gjort lite resarch också. Det finns INGEN bussförbindelse eller någonting sånt ÖVERHUVUTAGET här där jag bor, förutom skolbussen. Hej, jag är strandsatt. Speciellt eftersom jag redan nu har behov av fler strumpbyxor känns det extra jobbigt. Det är redan nu i september sjukt kallt i mitt rum (jag har på mig jeans och tjocktröja och fryser) så jag vågar inte ens tänka på hur det kommer bli när det blir vinter. Jag måste köpa varmare kläder och tjockare strumpbyxor. Förresten så har jag kommit på vad jag behöver från Sverige. En fransk grammatikbok typ denna ( http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=912118576X )och min gråa jacka. Dumt att inte tänka på det innan. Sen vore det väldigt trevligt med ett tjockt stort fint lexikon också ( http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9172276037 ) eftersom min franska fickordbok inte riktigt klarar av allt jag vill slå upp i den. Men just nu är en grammatikbok det jag känner störst behov av.

Jag måste köpa frimärken och kuvert också, jag har ju faktiskt för avsikt att svara på vissa brev också. Annars är det väl inte så mycket mer. Eller jo, ett plan med alla jag tycker om skulle gärna få svänga förbi och stanna i ett par månader. Jag saknar er ju!

Ikväll kommer ett inlägg med bilder.

Bisous