Hej min fina fanclub. Ni är faktiskt ganska många, iallafall enliga mina mått. Inte i klass med niotillfem, men ändå. Jag gillar er.

Och ni vill såklart veta vad jag har gjort idag!

Jag började min dag med en youghurt, två färdigrostade (ja alltså man köper färdigrostat formbröd) mackor med nutella, ett glas juice och lite antibiotika. Mycket närande och stärkande. Sen var det bussen i en kvart för att komma till skolan. Måndagen inleddes med en timmes tyska. Ett råd till er alla: läs aldrig ett främmande språk på ett främmande språk. Det är totalt omöjligt eftersom hjärnan inte tycker om att man jobbar på tre språk samtidigt. Alltså slutade tyskan med att jag pratade svenska. Sen hade jag en timmes franska dör jag inte förstod någonting nästan, men vi fick en läxa tills fredag som jag ska försöka mig på. Läraren kräver inte så mycket av mig än så länge och det är ju skönt. Sen två timmars chillengelska. Det är verkligen helt otroligt hur lite engelska eleverna här pratar. Men jag kan än så länge ta det lugnt, eftersom lärarna inte har listat ut att de ska sätta mig på att göra uppgifterna på franska istället.

Efter det var det SVT (NO). Läraren inledde snyggt och prydligt terminen med att låta oss dissekera ett fisköga. Usch. Sen skulle vi fylla i en stencil med ögats delar på franska. Tur att min kompis som-har-ett-jobbigt-franskt-namn låter mig skriva av! Efter den lektionen var klockan 13h00 och det var lunch. Idag bestod den av sallad, pommes frites, kycklinggryta, brieost och chokladmousse. Sug på den ni! Sen hade vi hål till 15h00, så då roade vi oss med att gå till Monoprix och köpa godis. Jag fick reda på att jag anses vara superblond här och så fick jag lära mig lite ungdomsfranska, fast vad har jag nästan glömt bort nu. Men franskan går faktiskt framåt. Långsamt långsamt, men ändå. Det känns bra, så då är det bra. Efter en till engelskalektion och Historia/Geografi slutade jag. Yay! Måndagar är den jobbigaste dagen med flest lektioner. Idag hade jag med mig sju läroböcker och tre stora anteckningsböcker till skolan. Ryggsäckarna må vara fula som stryk, men de behövs.

Nu har jag precis gjort min engelska och ska snart börja med franskan.Sen måste jag hitta en fransk modell av ögat på internet också, för vi blev inte klara med stencilen och vi har det i läxa tills på fredag.

Men vet ni vad, idag känns allting mycket bättre. Folket i skolan är snälla och jag skrattar  mycket och ofta. Det ska nog bli ett bra år. Saknas bara lite besök…

Felicia – dina chokladpraliner hjälpte mig genom många svåra stunder förra veckan. Tack!

DSC00042

Jag tror inte bilden gör dem rättvisa alls, men såhär stora tomater har vi i trädgården (de är lika stora som de man köper i affärer). Tänkte bara visa det.

Nu tycker jag att ni som är så duktiga på att kommentera ska berätta för mig vad ni gör. Typ hur det går för Sofia med bostadsmjuppen, hur Matilda överlever utan någon som kan väcka henne på morgonen, om Felicia har löst det med specialidrotten och om Tove har tappat en till tand. Samt allt annat som kanske skulle kunna roa mig.

Bisous!