Hej! Idag är det onsdag. Onsdagar är bra dagar från klockan tolv, för då är skolan slut. Innan klockan tolv är det inte bra dagar, eftersom jag måste gå upp 06:30, ha två timmars historia/geografi och två timmars filosofi. På franska. Men rasten på typ en kvart mellan lektionerna är trevlig. Idag tillbringades den med att skratta åt Xavier som har ställt om sin mobil till svenska, äta pain au chocolat och lära sig lite mer franska ungdomsord (Astrid, jag har ännu inte sagt meningen du skrev, men ska göra det snart). Yay!

Här kommer ännu ett exempel på jobbiga saker i Frankrike: Jag, Gwendoline och Florian skulle hitta till historia/geografisalen i tid. Vi misslyckades och kom in typ 30 sekunder efter det att de andra hade kommit dit. Då var vi tvugna att gå ner till receptionen och få en lapp där det stod att vi hade kommit försent som skulle skrivas på och stämplas och sånt, som vi sen fick gå upp med och ge till läraren. Wtf? För det första märkar hon ju att vi är sena och för in det i närvarolistan så det dokumenteras ju. För det andra – varför tvinga oss att gå ner och fixa med en såndär fånig lapp då istället för att säga att vi ska göra det på rasten? Det tar ju bara ännu längre tid av lektionen eftersom hon väntar med att inleda den tills vi kommer tillbaka. Knäppt.

Väl hemma (Patricia hämtar mig och Mathilde på onsdagar eftersom det tydligen inte går någon buss då. Merde) åt vi lunch och chokladmousse. Nu hänger jag i mitt rum och funderar över livets mening.

Nej, det gör jag inte, jag överväger att börja med läxorna eller gå upp och käka kastanjemousse (det smakar som pepparkaksdeg med vispgrädde).

Bisous!