Varför måste franska skolan vara så jobbig och ojämn för? Jag gillade min förmiddag. Vi fick tillbaka matteproven. Jag fick högsta betyg, hade inga fel och var bäst i klassen. På engelskan hade jag föredrag och där var det likadant (fast jag gjorde säkert några fel som Madame inte märkte, tihi). Men sen hade vi SVT och då var det prov. Fick jag reda på när vi skulle gå in i salen. På historian var vår lärare så snäll och upplyste oss om att vi ska ha prov på allt vi har läst hittills. Och provet är nu på onsdag. Hon har inte sagt ett knyst om det här innan. Ingen visste om det. Så nu ska jag försöka lära mig sisådär 20 sidor anteckningar (jag skojar inte) med min mycket snabbt nerkluddade franska som är dikterat av läraren. Förutom att det är sjukt mycket och på franska är det väldigt många ord som jag inte förstår och när Mme Lala står och dikterar vad vi ska skriva är det inte riktigt läge att i varannan mening avbryta och be henne förklara, vilket gör att jag har många många ord som är helt felstavade som jag inte har någon aning om vad de betyder och har bara ett litet hum om hur de ska uttalas. Så det får gå som det går. Ingen förväntar sig någonting av mig ändå.

Imorgon har jag ju tyskaprov som ni vet, så jag tänkte att idag så gör jag lite tyska och sen får jag väl försöka läsa igenom historian. Sen har jag en jättestor jobbig grej i franska (läs en bok och svara på massa jobbiga frågor) som är tills nästa vecka så den borde jag väl börja på också.

Nu blev det lita väl deppigt här, så ni får se en fin bild från den lokala festen (läs: ursäkten för de arbetslösa att få dricka en söndag) vi var på igår. Det skulle göras kaffe, men det fanns ingen kaffebryggare.

DSC00172

Sen kan jag ju berätta att jag idag har haft på mig mina nya strumpbyxor, min fina svarta kjol (ni vet den med volanger som jag har jätteofta), min nya vita skjorta och min nya rosa tjocktröja. Det var väldigt fint och jag hade ett rosetthårspänne i håret också. Problemet var bara det att det var 32 grader varmt och strumpbyxorna kliade. Men det märkte jag ju först när jag var i skolan.

Bisous!