HEJ ALLA FANS!

Idag var det alltså första skoldagen efter lovet. Eftersom jag som sagt hade ställt om mitt dygn alldeles jättemycket så somnade jag klockan 03. Tänk vilken tur att jag hade sovit så övermycket nätterna innan att jag inte var helt död när klockan ringde 06.20 och vilken himla tur att det var så sjukt överjävligt kallt idag att det var omöjligt att tänka på annat än att man frös, så att man inte märkte hur trött man var. Eh ja, ironi is the shit. Jag hade mina varmaste skor (det betyder mina mördarklackar), underställsbyxor, strumpbyxor, två kjolar (en kort svart sak och den fina lila fluffiga som Malin har sytt åt mig), t-shirt, kofta, halsduk och jacka. Men jag frös som bara den ändå. Jag behöver vinterskor! Helst skulle jag vilja ha ett par sånahär skor, eftersom det skulle betyda att jag slapp frysa överhuvudtaget om fötterna, men det kan nog bli svårt att hitta. Det är nog lättare att hitta ett par höga UGGs eller liknande. Vi får se. Jag hoppas på Pau inom en snar framtid (okej, jag vet att jag tjatar om det, men testa själva att bo på landet i en byhåla utan någon som helst möjlighet att ta sig någonstans själv).

Lite spännande kuriosa om mina omgivningar:

-700 meter ifrån mitt hus ligger en kemisk fabrik. Där tillverkar de saker farligare än mähälium( och det är skiiiiiiiiiiiiiiiiiitfarligt). Skulle det bli läckage av de farliga sakerna är alla som bor inom 3 km radie i STOR fara. Kul!

-Mellan mitt hus och min skola ligger det ett fängelse. Där förvaras främst terroristtyper. Mysigt!

-5 km ifrån mig (väldigt väldigt väldigt nära Gwendolyn som jag var hos i måndags) ligger ett av södra Frankrikes största mentalsjukhus för Riktigt Knäppa Människor. Jag och Jean Marc såg en, låt oss säga, äldre herre som har sett sina bästa dagar, precis utanför det när han hämtade mig i måndags. Han liftade. Vi plockade inte upp honom. Vi misstänkte att han hörde hemma där.

Nästa onsdag är jag ledig. Gissa varför! Alla som har läst historia och har en liten aning om den modernare delen, samt vilket krig det finns monument över överallt i Frankrike borde kunna lista ut det, annars får ni en ledtråd här.

SitePGMLarousseTI

Bisous!