Dagen började på sämsta möjliga sätt. Alldeles för lite sömn, alldeles för lite motivation, alldeles för skön säng, ösregn och iskallt. Men jag gick upp, åt frukost, klädde på mig (linne, tjocktröja, en till ännu tjockare tjocktröja, underställsbyxor, strumpbyxor, halsduk, varmaste skorna och invigde vinterjackan) och gick ut för att vänta på bussen. Kallt, jobbigt, mörkt och dessutom var den den lilla äckliga bussen som vi inte gillar som kom.

I skolan inledde vi med fysik. Då blev det bättre, eftersom det är lätt och bra och man har saker att göra så tiden går fort (även om läraren är läskig). Sen två timmars matte. Vi fick tillbaka proven, ni vet det som jag berättade om, att jag trodde att vi fick skriva i två timmar fast det bara var en timme som gällde, så att jag bara hann med halva? Jag fick 9/20 på det. Det var ett av de bästa resultaten. En tjej fick 0.75, en kille fick 0 (han skrev en jätterolig uppsats till läraren om varför han inte hade pluggat istället och läraren rättade alla stavfel han hade gjort, vilket var ganska många), så jag skulle inte känns mig allt för deppig sa de. När de två timmarna äntligen var slut så hade vi rast i fyra timmar. Kallt och jävligt, så vi drev mest runt i skolan och väntade på att tiden skulle gå. Till lunch var det lax i ugn med pommes frites. Spännande kombo!

När klockan slog tre var det dags för två timmars franska. Vi fick tillbaka två grejer. Jag fick 11.5/20 och 15/20 så jag är nöjd. Sen ägnade vi oss att gå igenom dödsynder när man skriver på franska (citera utan citationstecken tillexempel) i en timme och sen svara på frågorna som vi hade jobbat med. Sen blev det helg och jag åkte hem. Yay! Där hemma väntade ett stort silvrigt kuvert med ett fint brev och godis till mig. Så himla fint!🙂

 

Eftersom jag har haft en bild i rätt många inlägg de senaste dagarna tänkte jag inte bryta trenden. Men jag kom inte på någon bra bild som kunde beskriva min dag idag, så ni får istället en bild från Den Blonderade Perioden, sommaren 2006. Hohohoho.

GetAttachment

Bisous!