Hej alla fans!

Idag är det Runes femtioettårsdag, så alla som kommenterar ska inleda sina kommentarer med att skriva ”grattis runegubben” idag. Och så får ni självklart också den snyggaste bilden som finns på gubben, tagen av Sofia på samma gubbes femtioårsfest förra året!

n560738764_1549844_3133

Och nu – det ni alla kom hit för. Beskrivningen av Ännu En Dag I Mirandas Fantastiska Liv:

Idag har jag faktiskt inte frusit så jättemycket. Helt otroligt med tanke på vädret (mulet, regn, iskallt). Jag har haft vandarkängorna (ni vet de med 10 cm klack), två sånadär fåniga genomskinliga nylonstrumpbyxor, ett par svarta sånadär lite tjockare men fortfarande nylon, jeansshorts, min rosa underställströja (den är het) och min tjocka gråa tröja. Sen hade jag faktiskt mössa i början av dagen också. Och ytterkläder ofc. Så vi ger all cred till underställströjan för att bevisa för pappa att den var värd pengarna, okej?

Mina tisdagar är rätt sega, men idag var det nog segaste dagen på länge. Jag och Florian jobbade lite halvhjärtat på projektet på dubbeltimmen som inledde dagen. Vi kom lite lite framåt iallafall och det var bra, för vanligtvis står vi helt stilla. Sen var engelskaläraren borta. Så vi gjorde ingenting i en timme. På franskan var det bättre, för vi gjorde saker som jag tycker är lite roliga och dessutom är lätta att förstå. Sen hade jag hål i fyra timmar. Jag gjorde följande:

-Var på teaterintroduktion. Jag tycker ju att jag behöver en sysselsättning utanför skolan och teater kändes som min grej och det är dessutom med roliga människor. Plus att man fick chips och läsk och det är ju aldrig fel.

-Åt lunch

DSC00264

-Gick till cache cache och köpte strumpbyxor

-Tog ut pengar för att kunna betala skolmaten

-Åt en klubba med mangosmak

-Dokumenterade vädret

DSC00267

-Dokumenterade Anaïs och Arthur (meningen var att de skulle göra miner, men det fattade bara Anaïs)

DSC00266

-Smsade grattis till Rune

+Såntdär som inte riktigt känns värt att skriva här. Typ att lära Xavier svenska, driva med Antoine och klaga på vädret.

Sen hade vi iallafall tyska mellan 16 och 17. Jag gjorde klart min plansch om Berlinmuren.

DSC00271

Mycket proffesionellt gjort. Vår lärare var så himla stressad under lektionen eftersom vi egentligen skulle varit färdiga igår men hon klagade ändå jättemycket på att jag inte hade klippt efter linjal och limmat alldeles fel. Jag tyckte hon prioriterade fel, men nu är den klar så imorgon kommer alla som vill som befinner sig i CDI på Lycée Michelet i Lannemezan kunna beskåda mitt verk. Haha.

Nu är jag hemma. Vi har äntligen äntligen äntligen satt på värmen. Inte för att det värmer mer än kanske två grader, men ändå. Jag är så trött på att frysa precis hela tiden när jag inte antingen sitter vid brasan eller ligger i min säng med varmvattenflaska och duntäckssupport.

Bisous!