Jag har fått en tillsägelse. Första gången tror jag. Min värdfamilj uppskattar inte riktigt att jag sover till ett om jag inte blir väckt innan på helgerna. Så de sa att under jullovet så vill de inte att jag sover längre till tio. Jag tror jag kommer klara det. Får sluta med skypedejter till halv tre på nätterna bara…

Annars så måste jag säga att de är väldigt lugna med regler och så. Klart att om mitt rum är jättestökigt så blir de inte glada, men annars så är det lixom ingenting som jag ska göra. Idag tog jag eget initiativ och dammsög mitt rum ändå. Jag tänkte att det är bättre att jag gör det än att Patricia gör det när jag är i skolan så jag får dåligt samvete för att jag inte gjort det. Hon byter lakan i min säng och tömmer min papperskorg och öppnar min garderob och tar smutstvätten och lägger in den strukna, vikta rena tvätten också. Jag har inte riktigt vant mig vid det än.

Ikväll ska vi som vanligt iväg runt midnatt, så jag har gott om tid att göra mina läxor. Jag har inte börjat än och det är rätt mycket men jag orkar inte. Det är tyska, engelska, geografi och filosofi. Så jag fixar mina naglar (klipper, filar och målar svart), bloggar, lyssnar på musik och pratar med franskt folk istället.


Familjen – vad gör vi i sommar och när?

Bisous