Vi har alltså varit i Pau idag. Vi gick in på Fnac först och det var ju lite korkat. Jag kom ut med Hésitation, Révélation och Le Robert de poche sur la langue francais, édition 2010. Alltså de två sista böckerna i Twilightserien och en rätt rejäl ordbok. Tack så mycket farmor och farfar! Men de var ju rätt tunga så det var som sagt inte så smart att börja med att köpa dem. Fast det var värt det. Sen traskade vi runt till HM, Zara, Bershka, Pimkie och lite andra affärer. Jag kom hem med

-Två par sjukt snygga jeans från Bershka

-En tshirt med rosettryck från Zara

-Två stickade tjocka mysiga tröjor (en marin och en vit) från HM

-En bordeauxfärgad halsduk med tillhörande mössa från Pimkie

-Tre par strumpbyxor och ett par benvärmare från HM

-Ett par svarta luddfodrade vinterstövlar från Texto (plus impregningsspray)

-Fem Marsbars, eftersom det var gratisutdelning

Dock är jag inte helt nöjd, eftersom detta var enda och sista gången vi åker till stan innan jul och jag hittade inte en enda julklapp. Vi hade nämligen inte tid att gå och leta efter det när vi hade klarat av det andra som skulle handlas. Det suger ganska mycket, så alla ni i Sverige får… eh.. tänka att jag tycker om er jättemycket ändå. För det gör jag ju!

Sen hade jag gärna viljat hitta lite baslinnen som går att ha under mina tjocktröjor, men jag hittade inte ett enda. Anledningen: alla enfärgade saker här är antingen polotröjor eller så finns de bara i storlek large. Helt seriöst. Så jag får väl klara mig utan tills nästa gång vi åker till någon stad. Det lär väl bli i slutet av januari kanske…

Kära fanclub, jag ska självklart berätta lite roliga saker som jag fick reda på idag också.

-Min värdmamma är rädd för parkeringshus och hävdar att det är jättefarligt att vara inne i ett sånt när det åskar.

-Hon är också väldigt rädd för rulltrappor (detta är en av anledningarna till varför hon inte gillar Paris, det finns för många såna där)

-När folk ska betala här i Frankrike (på landet mest dårå) så är det checkar som gäller. Ni förstår, ingen vill ha kort, eftersom det är så osäkert.

-Fuskskinn är så mycket snyggare, bättre, mer hållbart och mer exklusivt än äkta skinn (enligt min värdmamma)

-Jag stör mig lite lite lite lite på min värdmamma ibland.

Ja, det är väl vad jag har gjort idag. Egentligen skulle vi gått på rugby ikväll, men sen skulle vi inte det, eftersom vi skulle till någon i släkten och äta middag istället, men det blev inställt och då var biljetterna till matchen slut. Alltså blir det Miranda och Harry som myser ikväll istället. Det blir nog bra. Eller så överger jag honom och ger mig i kast med mina nya böcker (dvs. Edward) istället. Vi får se. Jag ska hursomhelst äta lite fler crêpes ikväll!

Jag lyckades hitta bilder på tröjorna och halsduken. Min kamera är sämst så det är ingen idé att fota de andra kläderna själv och de finns inga bilder på hemsidorna. Tant pis pour vous!

Bisous