Sarkos senaste misslyckande: Hillary Clinton är på besök i Frankrike. Det regnar. Sarko tänker säga ”I’m sorry about the weather today”. Han säger istället ”I’m sorry about the time today”, samtidigt som han pekar upp mot himlen. Eftersom det är franskt vardagsnöje att driva med presidenten i Le Petit Journal varje kväll, så togs detta naturligtvis upp. De hade till och med fejkat att en av deras reportrar var med på presskonferensen som Hillary höll och ställde frågan ”Excuze me, at what weather are you leaving France?”. Dagens garv. Min värdfamilj som inte kan engelska förstod inte det roliga.

Nu ska jag fortsätta med min TPE. Jag har säkert gjort ungefär tusen fel, eftersom jag inte kan några uttryck i stil med ”makten sköljde över dem som en våg” på franska. Men för tusan, de får Florian rätta i helgen.

Bisous!