Fredag idag. Skolan börjar på måndag. Jag längtar lite, eftersom det finns ingenting alls att göra här hemma. Jag har ju nu alla Harry Potterböcker på franska, så de ska jag plöja igenom är planen, men läsa orkar man ju inte göra hela tiden. Speciellt eftersom jag redan har läst böckerna så det blir lite tradigt efter ett tag.

Hursomhelst – Jag har massa läxor. Har jag gjort dem? Nej. Måste skriva ihop en muntlig presentation med tillhörande powerpoint på engelska, måste läsa en novell på engelska, måste göra en till såndär värdelös karta i geografin, svara på två jobbiga frågor och skriva som en liten uppsats, även det i geografi. Sen måste jag skriva en biografi över Ionesco och förklara ett citat och dessutom skriva en sida där jag ska debattera om teater. Plus att vi har matteläxa.

Det är visserligen inte så mycket, med tanke på att lovet är sexton dagar långt, men det är ganska mycket med tanke på att det enda jag har gjort är att jag har börjat skissa på geografifrågorna och nu är det bara tre dagar kvar. Och jag är inte motiverad att göra dem för fem öre, eftersom lärarna inte förväntar sig att jag ska göra läxorna. Fail.

Här är en bild från Sofias kamera från Björnboda i somras. Bildtexten är ”sociala familjen – återkomsten”

Bisous