Eftersom jag var fruktansvärt uttråkad när jag vaknade imorse bestämde jag mig för att utmana ödet litegrann.

Det är nämligen så att det inte finns någon form av gång/cykelvägar här där jag bor. Dessutom tycker inte min värdfamilj om när jag är ute och går, eftersom det tydligen är en del barn som blir kidnappade häromkring.

Jag drog hursomhelst på mig pöms, en t-shirt, en såndär tröja med dragkedja, kollade så att mp3n hade batterier, pressade en halv grapefrukt och drack upp. Sen stack jag ut och powerwalkade. Tanken var att jag skulle jogga, men med tanke på vilket skick min kondition är i så blev det en powerwalk med joggningsinslag istället. Det var rätt najs, även om det började regna under tiden. Jag tog iallafall en runda som blev 11 kilometer (mätte sen när jag kom hem).  För att vara första gången jag motionerar (skolgympan räknas inte riktigt) sen i maj nångång kändes det helt okej även om jag blev lite rädd när jag märkte hur extremt dålig kondition jag har. För er som är intresserade går rundan såhär:

Shit vilket intressant liv jag har. Det märks verkligen när jag ägnar ett helt blogginlägg åt att berätta att jag har motionerat. Haha!

Bisous!