Kommer ni ihåg när jag var hemma i Sverige och jag alltid hade jättestarka naglar som aldrig gick av? Jag tackar min mamma som gav mig så mycket vitaminrik mat (grönsaker och sånt). Här existerar det lixom inte att man spontant gör en sallad till middagen. Maten är tråkig, färglös, smaklös och allmänt enformig. Dessutom sjukt fattig på vitaminer. Skolmaten ska vi inte ens tala om. Dagens lunch: majonäsägghalvor, spaghetti dränkt i smör med köttfärssås och en såndär vaakumförpackad kaka som håller sig i fem år men konstgjord jordgubbsylt inuti. Jag är konstant trött, mitt hår har blivit jätteslitet och igen – MINA NAGLAR. Det har ju lixom alltid varit min grej att ha långa naglar. Det kan jag glömma nu. De är jättesvaga, flisar sig och går av hela tiden. Jag har bara inte orkat ta tag i problemet genom att leta vitamintabletter eller något sånt, eftersom min värdfamilj har en så himla annorlunda syn på piller och sånt än vad jag har, så det har lixom inte känts värt besväret. Nu är det dessutom så himla kort tid kvar här att jag bara väntar tills jag kommer hem igen och då får jag börja käka sallad och sånt kul igen.

Det känns som om jag har skrivit rätt många sånahär inlägg som för intressetomtarna att dansa lindy hop på senaste tiden.

Så, över till roligare saker:

-Sommarlov! Gissa hur många skoldagar jag har kvar? FEMTON. Sug på den ni!

-Mina franska människor. Åh vad fina de är. Vi har planerat återbesök i augusti och dessutom så ska kanske kanske Solène komma och hälsa på mig i Sverige nån gång under nästa skolår (mamma pappa det är okej med er va? Hon är liten och söt och pratar inte ett ord engelska så ni får öva franska!)

Jag ska skriva ett inlägg om dagens lektion i SVT (biologi) snart, för den var himla rolig.

Dagens bild: en favorit i repris från Paris förra året.

Bisous!