Jag har ingen lust att gå och lägga mig. Jag tänker såhär:

-Eftersom jag inte har skola på onsdag så kan jag ju sova kort inatt, eftersom jag får sova ut på onsdag.

-Mitt rum behöver städas, och det gör man ju som mest effektivt när man egentligen borde göra något annat (i detta fall sova)

-Min säng är belamrad med så mycket skit (läs: skolböcker) att det kommer ta tid att få bort allt.

-Ovanstående punkt känns som ett väldigt jobbigt hinder just nu.

-Det kommer inte bli så fint väder som det utlovades tidigare, så min tänkta outfit till imorgon måste bytas ut. Mince alors!

-Jag vill ha choklad.

Trots detta så är det så himla skönt att sova och det vet jag ju. Men jag kan inte styra upp mig själv tillräckligt för att göra allt som måste göras innan.

Imorgon ska jag köpa choklad att ha hemma och äta pommes frites med majonäs till lunch. Faut s’en profiter en France!

Dokumentation av en näringsrik, välbalanserad och mättande lunch för ett par dagar sen.

Bisous